קהילת שרירים תומכת

בחירת קטגוריה

מה שכל אישה צריכה לדעת על חיזוק רצפת האגן

אני פוגשת לאחרונה נשים רבות, חלקן מבוגרות וחלקן צעירות, שמכירות יותר מדי מקרוב את התופעה שבה טיפות קטנות של שתן מוצאות את דרכן החוצה ""תוך כדי""; תוך כדי שיעול, תוך כדי שהן מרימות משהו או ""סתם ככה"". כאילו זה רגיל לגמרי. מה ניתן לעשות כדי להימנע מזה וכדי לחזק את רצפת האגן? ואיך זה קשור לעובדה שאנחנו רצות לשירותים יותר מדי פעמים ביום?

שרירי רצפת אגן

שרירי רצפת האגן נחלקים לשלוש שכבות אנטומיות המורכבות משרירים סוגרים ושרירים מרימים / פותחים כשחלקם רצוניים וחלקם בלתי רצוניים.

שריר האיליופסואס - מותן כסל

שריר הפסואס הוא שריר דינמי ומשמש כשליח הכי קדום של מערכת העצבים המרכזית. הוא השריר היחיד שמחבר את עמוד השדרה עם הרגליים ומאפשר להן תנועה חופשית בזמן הליכה. כמו כן משחק תפקיד חשוב בהעברת המשקל מהגו לרגליים. הוא יכול להתכווץ או להתקצר באותה מידה שהוא יכול להתמתח ולהתארך.

סיכום מאמר: משמעותה של הסרעפת כגורם לחיזוק שרירי הליבה

אנשים שעוסקים ביוגה מכירים את חשיבות הנשימה לבריאות הכללית ואיכות החיים ולמרות זאת לפעמים יותר קל להם לדבר על זה מאשר לבצע. הנשימה משפיעה על כל מערכות הגוף עד הרמה התאית. היא משפיעה על התפקוד היומיומי שלנו, על השינה, על הזיכרון והריכוז.

שרירי רצפת האגן - דבי דרסלר

רפיון שרירי הנרתיק, צניחת אברי האגן ודליפת שתן הם תופעות שפוגעות באיכות החיים של האשה בכל גיל בעקר עקב הריונות ולידות ומתעצמת עקב ירידת הורמון האסטרוגן בגיל המעבר – שמשפיע על יכולת הכווץ וגמישות השרירים ובמיוחד ברצפת האגן.

יוגה נשית ופיזיותרפיה

יוגה מהווה כלי הקשבה לגוף פנימה, משלב תנועה, נשימה ומצב תודעה – מורכב מתנוחות פיזיות מחזקות ומגמישות של הגוף. היוגה שמה דגש על נשימות שמשפיעות על הגוף והנפש.

תנוחת עמידה כשיבה לבית הפנימי

הנחיה לתנוחת עמידה כשיבה לבית הפנימי, באמצעות שימת לב לעבודת קהילת השרירים התומכת. תנוחת המוצא לתנוחות העמידה נגישה ביותר לשימוש גם מחוץ למזרון, בלב חיי היומיום, כתזכורת למרחב הפנימי היציב שקיים בנו.

תרגול שיווי משקל בחיי היומיום

תרגול שיווי משקל הוא חלק משמעותי מחיי היומיום - שהרי כולנו מחפשים איזון... הוא מאפשר לך נוכחות יציבה ורגועה בחייך. אין צורך לחכות למזרון התרגול כדי לתרגל שיווי משקל. חשוב שתשלבי תנוחות לשיווי משקל בחיי היומיום. למשל: ציחצוח שיניים על רגל אחת בישול על רגל אחת גריבת גרביים, לבישת מכנסיים בעמידה ועוד רעיונות יצירתיים.

על עבודה בהתנגדות

"רובינו מפחדים מסיטואציה בה מישהו מתנגד לנו, לדעה שלנו, לנוכחות שלנו, לחוויה שלנו. ביוגה הנשית אנחנו מקפידות לעבוד קבוע עם התנגדות: דחיסה של איבר מסויים כנגד הריצפה, איבר אחר, חגורה, קיר וכד'. למשל: השתרשות משמעותית עם כף רגל אל הרצפה בעוד הרגל השנייה עולה מעלה. או דחיסת כפות ידיים אל הירכיים, לחיצת אגרוף כף היד כנגד המצח, כפות ידיים זו אל זו ועוד."

הפעלה נכונה של שרירי בטן

נושא שרירי הבטן ורצפת האגן הוא נושא בסיסי וחשוב שמלווה אותנו כמורות ליוגה נשית בכל תרגול. על מנת להנחות תרגילים העוסקים בשרירי הבטן תוך שמירה על רצפת האגן בצורה נכונה יש צורך בהיכרות טובה ומדוייקת עם שרירי הבטן. ישנן שלוש שכבות של שריר בטן. תפקידי שרירי הם הבטן הם רבים: לעזור לפעולת הנשימה, לשמור על איברי הפנים במקומם, ליצור, יחד עם שרירי הגב , חגורה תומכת לפלג הגוף העליון שתאפשר לנו לעמוד זקופים כנגד כוח הכובד, לעזור בשמירה על לחצים תקינים לתוך חלל הבטן,ועוד...

פיזיוטרפיה לרצפת אגן

פיזיותרפיה לרצפת האגן לנשים הוא תחום טיפולי שנוגע לנשים בכל הגילאים. מצב רצפת האגן מושפע ויכול להשתבש מחינוך בילדותנו להרגלי התרוקנות מסוימים,מהריון.לידה.יחסי מין,הרגלי תזונה ושתיה,עצירות כרונית,גיל המעבר ,ניתוחים בבטן התחתונה והזדקנות. רצפת האגן חשובה בשליטה על השתן המעיים וגזים,החזקת אברי האגן ובטן תחתונה במקומם,חשוב בתפקוד המיני –שרירי רצפת האגן גמישים וחזקים תורמים לתחושה והנאה בזמן מגע מיני וכן למניעת בריחת שתן גם ביחסי מין ומניעת כאב במיניות.