בעיות נפוצות בהיריון

כמעט לכל בעיה שתחווי במהלך ההיריון יכולה להימצא תמיכה מתאימה מתוך החיבור וההקשבה לגוף. לא תמיד הפיתרון יעלים את הבעיה. אך ברוב המקרים הוא יכול להקל ולהיטיב עם הגוף העמוס.

מכיוון שתרגול היוגה מלמד אותנו להקשיב לגופינו ולעבוד איתו באופן המתאים לו, יכולה היוגה בכל שלב לשמש לך כגשר בין העומס, הכאב, אי הנוחות לבין פסק זמן של מעט הטבה ואולי גם שקט. אני לא מבטיחה אף פעם בשם היוגה שהחיים יהיו נפלאים, שתהיי רגועה ומאושרת ונטולת כאבים... אך אני מאמינה מתוך ניסיון אישי ומתוך שנות עבודה רבות, כי טמונה ביוגה ההזדמנות להקשיב לגוף ומתוך כך להיטיב עימו.

    

ההיריון מביא עימו בצד ההתרגשות והשמחה גם תופעות נעימות פחות. המוכרת והשכיחה שבהן היא כאבי גב.
תלונות על כאבי גב הן מהמקובלות ביותר בחברה המערבית אחרי כאבי ראש.  
 
תחושת צריבה בחזה ובגרון מופיעה בדרך כלל אחרי ארוחה. חומצות קיבה עולות ממערכת העיכול. מכיוון שההיריון גדל, הוא דוחק את הקיבה ובעזרת הורמונים המרככים את הרקמות (פרוגסטרון, רלקסין), מערכת העיכול עובדת באיטיות והושט רפויה יותר.
 
עצירות נובעת בדרך כלל מהאטה בפעילות מערכת עיכול.כדאי להקפיד על תזונה המתאימה להיריון, להעשיר בסיבים, פירות וירקות ולהפחית בבצקים למיניהם. הדרך הטובה ביותר לטפל בעצירות היא דרך הנשימות.
 
 תופעה שכיחה מאוד ביחוד בהיריונות חוזרים. החזר הדם הורידי אל הלב אינו יעיל ולכן זרימת הדם בגוף איטית יותר. הדם "שוקע" אל הגפיים ולכן מתנפחות גם כפות הידיים ובעיקר כפות הרגליים. עיסוי טוב בכף הרגל יעיל מאוד.
 

התחושה היא כשל משיכה חדה מהישבן לאורך הרגל ולפעמים עד קצות האצבעות. זוהי תופעה ידועה בהיריון ונגרמת כתוצאה מלחץ על החוליות המתניות.

 

התינוק במצג עכוז ואת מודאגת? יש אפשרות לעזור. 

מצג העובר מתייחס לחלק המקדים של העובר לקראת תעלת הלידה. ברוב המקרים יהיה זה הראש. כ - 3 עד 4% מההיריונות יהיו במצג עכוז או רגליים. בתחילת ההיריון או באמצע שלו, יהיו תינוקות רבים במצגים אלו משום שהם נעים, מתהפכים בחופשיות בזכות מי השפיר.